Příklad spolupráce s klientem

Redesign loga a webu Speed Line

Speed Line je účetní firma s dlouholetou tradicí. S majitelem jsme navázali kontakt a vytyčili hlavní cíle – redesign loga a webu. Pro začátek je fajn vidět svou značku v přímém srovnání s ostatními. Proto jsem před setkáním připravil konkurenční řešerši, která nám hodně řekne. Pro klienty je někdy šokující a skoro vždy překvapivá.
Na schůzce se vždy snažím získat co možná největší množství informací, se kterými můžu posléze pracovat. Hodinka a půl uteče jako voda, a na konci našeho povídání mám kromě řady poznámek i několik stěžejních slov jako přátelský, pozitivní, spolehlivý… Indicie, které fungují jako odrazový můstek pro kreativní část.

logo

Už víme, kterým směrem se vydat, ale komplikace můžou nastat kdykoliv. Přichází náročná fáze skic a nápadů.
Klientovi představuji návrhy, které prošly výběrovým sítem, a připojuji explikaci. Zdůvodnění "co a proč" je na místě.
U některých návrhů jsme se nepotkali, ale nakonec máme vítěze. Vybrána je varianta stylizovaných písmen S a L.
Při práci na počítači vždy vzniknou nové (pod)varianty loga. Ale která je správná? Grafický design nelze uspěchat, takže následující (tý)dny prozradí víc.
Znovuzrozené logo Speed Line je na světě a klient je nadšený. Na obrázku vlevo je vidět jeho původní podoba. Práce ale zdaleka nekončí. Další zastávka: web.

web

Je potřeba odstranit zbytečnosti, přidat chybějící prvky, revidovat texty, osvěžit grafiku atd. A při tom myslet na vizuální směr nastavený logem.
Zároveň je potřeba zjistit, jaká slova využít v textech, aby vyhledávače zobrazovaly web na určité dotazy. Analýza klíčových slov napoví.
V našem případě jde o jednoduchý web, takže stačí další skica. Často je ale potřeba dělat webové prototypy a postupovat trochu jinak.
Pro vznik fungujícího celku musím spojit množství částí – vizuální, informační, technické. Někdy je to poměrně náročná skládanka. Představte si vysypanou krabici puzzle.
Web je hotov. Měl by být pro uživatele srozumitelnější a měl by jít informačně lépe k věci. A máme jej propojený s Google Analytics, takže můžeme začít sbírat nějaká data…
Tento příklad spolupráce s klientem je pouze stručný vhled do jedné ze zakázek. Možná ale někomu z vás pomůže se trochu zorientovat pokud ještě neví, jak taková práce může vypadat a co ji provází.

prozkoumejte portfolio

Loga, obaly, časopis, web… Projděte si některé ukázky.
portfolio

pojďme se potkat

Možnosti probereme třeba ve vaší oblíbené kavárně.
napište mi
© 2020 cover monk
Jakub Tomša / IČ: 87296641 / DIČ: CZ8406083059
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram